top of page
Search

TT spesial . 8 seter.

Utlysning av TT-spesial måtte utlyses på nytt. Hvorfor ønsket så få løyvehavere å kjøre TT-spesial?


Når det gjelder denne kontrakten så burde det vel kommet flere opplysninger fra OT.

Hva er prisen på bilene? Er det plass til 8 passasjerer eller 8 seter med fører? Er det kjøring hele året eller følger det skoleåret? Er det kjøring i juli, høst- og vinterferie, påsken og jul? Kreves det egentlig at en trenger en ekstra sjåfør? Hvem er kundene og er det kjøring i Oslo? Kan det forekomme kjøring utenfor den oppsatte kjøretiden?


INFO: Jag hadde en hyggelig samtale med Ole Martin Sanne i OTB. Han kunne fortelle at dette er kjøring 250 dager i året. Det vil si at bilene skal gå hver uke stort sett hele året og både sommer, jul, påske, vinter- og høstferie. Det betyr at en trenger å ha en ansatt eller en som kan steppe inn ved behov. Det gjør det vanskelig å kjøre for en løyvehaver uten ansatt sjåfør.


Når jeg ikke søker på denne kontrakten er det flere grunner til det. Da jeg var ansatt sjåfør kjørte jeg en 9-seters MB V 230 d. Det ble stadig mer ett helvete for meg å kjøre mange festglade mennesker.


Jeg orker ikke lenger å kjøre fylla på helg. Stort sett orker jeg ikke animerte folk. Derfor har jeg en 4-seters bil. Når en har en 8 seters bil bør en kjøre på helg natt, men det orker jeg ikke. Det å ansette noen er utelukket med dagens sjåfør-kvalitet.


Det eneste jeg kunne tenke meg var at løyvene var organisert i ett AS, slik at byrdene kunne fordeles og en slapp eneansvar for sjåfører.


Jeg kjører også mange eldre og vil med en 8-seter miste kategori 5. Fra CC Vest og Skøyen terrasse, Hovfaret, Karenslyst alle har jeg mange hyggelige turer med eldre folk. De setter stor pris på god service og en hyggelig ung mann.

3 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page